F.A.Q.

Veelgestelde vragen

Algemeen

Vragen over de werking van onze webshop

Levering

Vragen over de levering van jouw bestelling

Betaling

Vragen over de verschillende betaalmethoden

Producten

Vragen over onze producten

Kortingen

Vragen over kortingen en acties

Getrouwheidsprogramma 

Vragen over het nieuwe spaarsysteem

Algemeen

Klik op onderstaande link voor het document (PDF) met uitleg van A tot Z over registreren, aanmelden, bestellen, overzicht winkelmandje, kortingscode en betaling.

Uitleg webshop

Klik op onderstaande link om een filmpje met uitgebreide uitleg over het gebruik van de webshop te bekijken.

Filmpje uitleg webshop

We gaan er alles aan doen om jouw klacht op te lossen. Dat lukt het snelst wanneer je contact opneemt met onze klantenservice. Dat kan je doen via mail naar [email protected], telefonisch op +32 (0)2 581 09 54 of per brief naar onderstaand adres. Binnen de 7 werkdagen beantwoorden we jouw klacht.

Heeft zij je niet naar tevredenheid kunnen helpen? Dan kun je natuurlijk altijd nog je klacht voorleggen aan de Consumentenombudsdienst. Je kunt je klacht ook aan de geschillencommissie voorleggen via het Europees ODR platform.

Levering

Levering via Bpost

U kan thuis laten leveren of in één van de 2300 postkantoren, postpunten of kariboo!-spots van Bpost. Ook de 24u/24u automaten worden steeds populairder. 

Vanaf een bestelling van 50 EUR is de levering in één van de 2300 postkantoren, postpunten, kariboo!-spots en 24u/24u automaten van Bpost GRATIS.
Vanaf een bestelling van 50 EUR kost levering thuis of op kantoor 5 EUR.
Voor een bestelling minder dan 50 EUR kost de levering in één van de 2300 postkantoren, postpunten, kariboo!-spots en 24u/24u automaten van Bpost 5 EUR.
Voor een bestelling minder dan 50 EUR kost levering thuis of op kantoor 10 EUR.


Afhaling in Lennik
Afhalen is mogelijk maandag tot vrijdag van 10u tot 18u
Afhaalpunt ProWell
Assesteenweg 118
1750 Lennik
België
+32 (0)2 581 09 54

De levering wordt verzorgd door Bpost en je ontvangt jouw pakketje binnen 1 à 2 werkdagen. Op feestdagen zijn er geen leveringen.

België:

  • Bestelling voor 12u op een werkdag: jouw pakketje vertrekt bij ons dezelfde dag en wordt in principe de dag nadien geleverd (Levering D+1).
  • Bestelling na 12u op een werkdag: we proberen jouw pakketje de dag zelf nog te versturen, maar bij drukke dagen kan het gebeuren dat het pas de dag nadien vertrekt (Levering D+2).

Nederland:

  • Bestelling voor 12u op een werkdag: jouw pakketje vertrekt bij ons dezelfde dag en wordt in principe 2 dagen nadien geleverd (Levering D+2).
  • Bestelling na 12u op een werkdag: we proberen jouw pakketje de dag zelf nog te versturen, maar bij drukke dagen kan het gebeuren dat het pas de dag nadien vertrekt (Levering D+3).

Je hoeft niet aanwezig te zijn voor ontvangst, indien je een profiel hebt bij Bpost waar je alternatieven hebt ingegeven.

Ben je overdag niet thuis?
Via een levering in een Bpost afhaalpunt of 24u/24u automaat kan je jouw pakket afhalen wanneer het past. Vele afhaalpunten zijn later open.
Check even op www.bpost.be .

Je kan jouw bestelling ook afhalen in ons afhaalpunt te Lennik. Bekijk hier de openingsuren.

Bij bestelling ontvang je een bevestigingsmail.

Wanneer jouw pakketje effectief bij ons vertrekt sturen wij je nieuwe mail met de barcode van het Bpost label. Via de link kan je jouw pakketje volgen van het sorteercentrum tot het gevraagde leveringsadres.

Indien je geen info vindt, dan betekent dit dat jouw pakketje nog niet gescand is in het sorteercentrum. Check dan later eens opnieuw.

Je kan na ontvangst van je bestelling binnen 14 kalenderdagen je producten naar ons terugzenden.

Hoe je dit doet, leggen we je graag uit:

  1. Download hier het retourformulier.
  2. Vul het retourformulier in en verstuur je pakje richting het volgende adres:
    Afhaalpunt ProWell
    Assesteenweg 118
    1750 Lennik
    België
  3. De verzendkosten gepaard met je retour zijn voor jouw rekening.
  4. Wij doen het nodige en houden je op de hoogte van de status van je retour. Om in aanmerking te komen voor teruggave van het aankoopbedrag of omruiling moet het teruggestuurde product ongebruikt en volledig zijn en dient de originele verpakking nog intact te zijn. Items die beschadigd zijn en bijgevolg niet meer verkocht kunnen worden kunnen niet geretourneerd worden. Alle teruggestuurde items worden geïnspecteerd bij binnenkomst.
Kan ik mijn producten laten leveren in Zwitserland?

Ja, je kan producten bestellen vanuit Zwitserland en daar ook laten leveren.

Omdat wij onze producten vanuit België (Europese Unie) verzenden, kunnen er bij import in Zwitserland extra kosten voor douane en BTW van toepassing zijn.

  1. Invoertaksen
    Voor import met een factuurwaarde van meer dan CHF 200,- zullen er door de douane invoertaksen aangerekend worden.

  2. Bij import wordt Zwitserse BTW in rekening gebracht. *
    De waarde van de goederen PLUS de hierboven genoemde invoertaksen resulteren in de waarde waaruit de BTW wordt berekend. Voor de import van voedingssupplementen in Zwitserland bedraagt ​​dit 2,5%. Zendingen met een waarde van minder dan CHF 200,- zijn over het algemeen vrijgesteld van BTW en invoertaksen.
(*) Deze informatie is naar ons beste weten samengesteld. Houd er echter rekening mee dat de juridische situatie op elk moment kan veranderen. Daarom kunnen wij de juistheid van de informatie over extra importkosten niet garanderen.

Betaling

Alle betalingen gaan via het beveiligd platform Ingenico.

Betalen kan met Bancontact/Mister cash, met een kredietkaart (Visa of MasterCard) of met iDeal.

TIP: Met de Bancontact-app (of de app van je eigen bank) heb je geen kaartlezer meer nodig, enkel bij de initialisatie van de app, super handig!

Ingenico garandeert een 100% veilige online betaling.

Dankzij de beveiligde SSL-verbinding van onze partner Ingenico, loop je geen enkel risico. Ingenico is tevens het meest gebruikte betaalsysteem in België. Op de Ingenico betaalpagina vul je de betaalgegevens in (het kaartnummer, de vervaldatum, etc.), waarna je betaling automatisch verwerkt wordt.

Je betaal- of kredietkaartgegevens worden uitsluitend gebruikt voor de betaling, en worden nooit vrijgegeven aan andere partijen.

Producten    

Je vult een shaker met water (hoeveelheid ml staat steeds op de verpakking, kan verschillen per smaak) en voegt er het zakje aan toe.

Goed schudden en voor het beste resultaat liefst een uurtje laten rusten in de frigo.

Smakelijk!

Sommige producten moeten/mogen opgewarmd of zelfs gebakken worden. Raadpleeg de algemene bereidingslijst of de gebruiksaanwijzing op elke verpakking of onder 'Downloads' (bovenaan in de blauwe balk).

Voor hulp bij bereidingen of varianten kan u ook bellen naar de klantendienst van ProWell: +32 (0)2 581 09 54.

Je wil een product bestellen, maar vindt deze niet in de lijst met producten?

Via de zoekfunctie kan je het product zoeken op basis van productnaam of ingrediënten.

Wanneer je voedingssupplementen gebruikt, is het belangrijk enkel de in België (of Europa) officieel erkende en toegelaten producten te gebruiken.

De FOD Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu is verantwoordelijk voor de uitreiking van zogenaamde notificatienummers. Dit nummer is een garantie dat het product voldoet aan alle Belgische reglementeringen en dus veilig is.

Alle ProWell-producten hebben een notificatienummer.

Het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV) is verantwoordelijk voor de controle hierop.

Een handige tip: kijk steeds na of er een notificatienummer (NUT) vermeld staat op de verpakking. Dit ziet eruit als NUT/AS162/597 of NUT/PL162/597 naargelang het voedingssupplement niet alleen nutriënten (NUT = vitaminen/mineralen) maar ook planten (PL) of andere stoffen (AS) bevat.

Hieronder vindt u ter informatie onze 'smiley' en tevens 'uitstekend' inspectieresultaat van een recente controle door het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen.


Kortingen    

Indien je een kortingscode hebt ontvangen, moet je de volgende stappen ondernemen :

  1. Leg de producten in je winkelmandje en ga verder naar afrekenen.
  2. Vul je gegevens in (naam, contact en adres) en klik op Volgende.
  3. Nadat je geregistreerd bent kan je onder het totaal je kortingscode ingeven.

Deze korting is een éénmalig welkomstgeschenk. Het systeem onthoudt dat je 10 EUR korting ontvangen hebt waardoor je deze actie dus slechts éénmaal kan uitvoeren.

Het oude spaarsysteem met de papieren waardebonnen wordt vanaf 1 september 2022 vervangen door een online getrouwheidsprogramma.

Meer info over het nieuwe spaarsysteem vind je hier.

Online getrouwheidsprogramma

Het nieuwe getrouwheidsprogramma is volledig digitaal. Je ontvangt dan ook geen waardebonnen meer bij jouw bestellingen én je hoeft dus géén bonnen meer te sparen of terug te sturen via de post.

Per aankoopschijf van €50 (op geselecteerde producten) ontvang je een online spaarpunt. Wij houden in een volledig beveiligd systeem jouw gegevens en de historiek van je aankopen bij. Je kan jouw puntenstatus op elk moment zelf bekijken in 'Mijn account' op onze webshop.

Van zodra je 10 spaarpunten verzameld hebt, kan je deze in je winkelmandje inruilen voor €25 korting.

Vanaf 1 september 2022. Dit gebeurt automatisch, je hoeft hier zelf niets voor te doen en zal vanaf je volgende bestelling te zien zijn in jouw winkelmandje.

De oude waardebonnen dienden uiterlijk op 31 december 2022 omgeruild te worden. Kortingen hierop worden niet meer toegekend.